Περιγραφή Ερωτηματολογίου
Το παρόν ερωτηματολόγιο αποσκοπεί στην καταγραφή των στάσεων και αντιλήψεων των συμμετεχόντων σχετικά με τις βασικές περιβαλλοντικές αξίες. Περιλαμβάνει ερωτήσεις που σχετίζονται με την οικολογική, αισθητική, οικονομική, ηθική, πολιτιστική, αναψυχική, επιστημονική και βιώσιμη αξία του φυσικού περιβάλλοντος. Απευθύνεται σε άτομα όλων των ηλικιών και επαγγελματικών ομάδων και τα δεδομένα που θα συλλεχθούν προορίζονται για εκπαιδευτική και ερευνητική χρήση.
Στόχος
Στόχος του ερωτηματολογίου είναι η κατανόηση του βαθμού ευαισθητοποίησης του κοινού ως προς τις διαφορετικές περιβαλλοντικές αξίες, η αποτύπωση των αξιών που θεωρούνται σημαντικότερες από κοινωνικές ομάδες, καθώς και η ενίσχυση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και πολιτικής με βάση τεκμηριωμένα δεδομένα.
Βαθμονόμηση
Κάθε ερώτηση βαθμολογείται από 1 έως 5. Το συνολικό άθροισμα των απαντήσεων κυμαίνεται από 9 έως 45. Τα αποτελέσματα κατηγοριοποιούνται ως εξής: από 9 έως 20 υποδεικνύεται χαμηλό επίπεδο περιβαλλοντικής συνείδησης, από 21 έως 34 μέτριο επίπεδο και από 35 έως 45 υψηλό επίπεδο περιβαλλοντικής συνείδησης.
Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων
Τα δεδομένα θα αναλυθούν στατιστικά προκειμένου να προκύψουν προφίλ περιβαλλοντικών στάσεων. Θα εξεταστούν ενδεχόμενες διαφορές ανά φύλο, ηλικία, επίπεδο εκπαίδευσης και γεωγραφική περιοχή. Η ανάλυση στοχεύει στη στήριξη δράσεων ευαισθητοποίησης, εκπαιδευτικών προγραμμάτων και πολιτικών για τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Χρήση Δεδομένων
Τα δεδομένα θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για εκπαιδευτικούς και ερευνητικούς σκοπούς. Η συμμετοχή είναι ανώνυμη και εθελοντική και τα αποτελέσματα θα παρουσιαστούν συνολικά, χωρίς να είναι δυνατή η ταυτοποίηση των συμμετεχόντων.
Βιβλιογραφία
Naess, A. (1989). Ecology, Community and Lifestyle. Leopold, A. (1949). A Sand County Almanac. UNEP (2023). Environmental Values and Public Perception Report. Καραδήμας, Θ. (2020). Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Συνείδηση. IPCC Reports (2021–2023). WWF & Greenpeace Εκθέσεις για την Περιβαλλοντική Πολιτική.