Κλίμακα Γενικής Εργασίας [JGS-42]
Ανάλυση
Η Κλίμακα Γενικής Εργασίας χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση της γενικής ικανοποίησης ενός ατόμου με την εργασία του. Σε αντίθεση με άλλες κλίμακες που επικεντρώνονται σε συγκεκριμένες πτυχές της εργασίας, όπως οι αμοιβές ή οι σχέσεις με τους συναδέλφους, η Κλίμακα Γενικής Εργασίας παρέχει μια συνολική εικόνα της ικανοποίησης που προκύπτει από τη συνολική εμπειρία του εργαζομένου στην εργασία του.
Στόχος
Ο στόχος της κλίμακας είναι να μετρήσει την συνολική ικανοποίηση που αισθάνεται ένας εργαζόμενος από την εργασία του. Η κλίμακα βοηθά στη διάγνωση του επιπέδου γενικής ευημερίας και ικανοποίησης που σχετίζεται με την εργασία, επιτρέποντας στους οργανισμούς να κατανοήσουν καλύτερα τις αντιλήψεις των εργαζομένων για τη συνολική ποιότητα της εργασιακής τους εμπειρίας.
Βαθμονόμηση
Η κλίμακα συνήθως περιλαμβάνει ερωτήσεις που επικεντρώνονται σε διάφορες πτυχές της γενικής ικανοποίησης με την εργασία, όπως η συνολική ευχαρίστηση, η αίσθηση ικανοποίησης από τις καθημερινές εργασίες και η συνολική αξία της θέσης εργασίας. Οι συμμετέχοντες απαντούν σε ερωτήσεις χρησιμοποιώντας μια κλίμακα Likert.
Βιβλιογραφία
Brayfield, A. H., & Roth, H. F. (1951). An Index of Job Satisfaction. Journal of Applied Psychology, 35(5), 307-311.
Smith, P. C., Kendall, L. M., & Hulin, C. L. (1969). The Measurement of Satisfaction in Work and Retirement: A Strategy for the Study of Attitudes. Rand McNally.
Hackman, J. R., & Oldham, G. R. (1975). Development of the Job Diagnostic Survey. Journal of Applied Psychology, 60(2), 159-170.
Harrison, D. A., & Martocchio, J. J. (1998). Time for Retrospection: A Meta-Analysis of the Antecedents and Outcomes of Job Satisfaction. Journal of Applied Psychology, 83(6), 868-877.
Spector, P. E. (1997). Job Satisfaction: Application, Assessment, Cause, and Consequences. Sage Publications.