Κλίμακα Δέσμευσης Σχετικά με τον Επόπτη [SRCS-9]

Ανάλυση

Η Κλίμακα Δέσμευσης Σχετικά με τον Επόπτη χρησιμοποιείται για να εξετάσει σε ποιο βαθμό οι εργαζόμενοι είναι δεσμευμένοι και προσηλωμένοι στον προϊστάμενό τους, και πώς αυτό επηρεάζει τη συνολική τους ικανοποίηση και δέσμευση στην εργασία. Οι κύριες διαστάσεις που εξετάζονται συνήθως περιλαμβάνουν την επαγγελματική στήριξη, την αναγνώριση και επιβράβευση, τη σχέση εμπιστοσύνης και την ανατροφοδότηση.

Στόχος

Ο στόχος της κλίμακας είναι να προσδιορίσει το επίπεδο δέσμευσης των υπαλλήλων προς τους προϊστάμενούς τους και να αξιολογήσει πώς αυτή η δέσμευση επηρεάζει την εργασιακή ικανοποίηση και την αφοσίωση στην επιχείρηση.

Βαθμονόμηση

Η κλίμακα συνήθως περιλαμβάνει ερωτήσεις που αναφέρονται στις διαστάσεις της δέσμευσης που σχετίζονται με τον προϊστάμενο. Οι συμμετέχοντες απαντούν σε ερωτήσεις χρησιμοποιώντας μια κλίμακα Likert, από “1 = Διαφωνώ απόλυτα” έως “5 = Συμφωνώ απόλυτα”.

Βιβλιογραφία

Meyer, J. P., & Allen, N. J. (1991). A three-component conceptualization of organizational commitment. Human Resource Management Review, 1(1), 61-89.
Becker, H. S. (1960). Notes on the concept of commitment. American Journal of Sociology, 66(1), 32-40.
Rhoades, L., & Eisenberger, R. (2002). Perceived organizational support: A review of the literature. Journal of Applied Psychology, 87(4), 698-714.
Hackman, J. R., & Oldham, G. R. (1976). Motivation through the design of work: Test of a theory. Organizational Behavior and Human Performance, 16(2), 250-279.
Loi, R., Lam, L. W., & Chan, K. W. (2012). The effects of leader-member exchange and emotional exhaustion on employee outcomes. Leadership & Organization Development Journal, 33(4), 343-358.