Προφίλ Σχολικής Επιτυχίας για Οργανώσεις Μάθησης [SSP-LO-66]
Ανάλυση
Το Προφίλ Σχολικής Επιτυχίας για Οργανώσεις Μάθησης είναι ένα εργαλείο που χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση της ικανότητας των σχολείων να λειτουργούν ως “οργανώσεις μάθησης”. Ο στόχος του εργαλείου είναι να εξετάσει σε ποιο βαθμό ένα σχολείο ενσωματώνει χαρακτηριστικά που επιτρέπουν την συνεχή μάθηση, τη βελτίωση και την προσαρμογή στην αλλαγή.
Στόχος
Ο στόχος του SSP-LO είναι να αξιολογήσει και να ενισχύσει την ικανότητα των σχολείων να λειτουργούν αποτελεσματικά ως οργανώσεις μάθησης. Αυτό περιλαμβάνει την ενίσχυση των στρατηγικών για τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, την ενθάρρυνση της συνεργασίας και της συμμετοχής, και την ανάπτυξη κουλτούρας μάθησης που προάγει την ανάπτυξη όλων των εμπλεκομένων μερών.
Βαθμονόμηση
Οι βασικές διαστάσεις που εξετάζονται περιλαμβάνουν την κουλτούρα που προάγει τη διαρκή μάθηση, την ανάπτυξη στόχων, τη διαχείριση γνώσης, την προώθηση συνεργασίας και την εφαρμογή συστημάτων αξιολόγησης. Οι διαστάσεις αυτές αξιολογούνται σε μια κλίμακα Likert (π.χ., από “1 = Διαφωνώ απόλυτα” έως “5 = Συμφωνώ απόλυτα”).
Βιβλιογραφία
Senge, P. M. (1990). The Fifth Discipline: The Art and Practice of the Learning Organization. New York: Doubleday.
Garvin, D. A. (1993). Building a Learning Organization. Harvard Business Review, 71(4), 78-91.
Argyris, C., & Schön, D. A. (1996). Organizational Learning II: Theory, Method, and Practice. Reading, MA: Addison-Wesley.
Fullan, M. (2001). Leading in a Culture of Change. San Francisco: Jossey-Bass.
Leithwood, K., & Riehl, C. (2003). What We Know About Successful School Leadership. Philadelphia: Laboratory for Student Success, Temple University.