Κλίμακα Υποστήριξης από Επόπτες [SSS-9]

Ανάλυση

Η Κλίμακα Υποστήριξης από Επόπτες χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση του βαθμού υποστήριξης που παρέχουν οι επόπτες στους υφισταμένους τους. Η υποστήριξη από τους επόπτες αναφέρεται σε όλες τις μορφές βοήθειας και καθοδήγησης που προσφέρονται από τους προϊσταμένους προς τους υπαλλήλους τους, και μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την ικανοποίηση από την εργασία, την αποδοτικότητα και την επαγγελματική ανάπτυξη των υπαλλήλων.

Στόχος

Ο στόχος της Κλίμακας Υποστήριξης από Επόπτες είναι να αξιολογήσει πόσο καλά οι επόπτες υποστηρίζουν τους υπαλλήλους τους και να κατανοήσει πώς αυτή η υποστήριξη επηρεάζει την εργασία και την επαγγελματική ανάπτυξη των υπαλλήλων. Αυτό μπορεί να βοηθήσει τις οργανώσεις να εντοπίσουν περιοχές για βελτίωση στις πρακτικές υποστήριξης και να προάγουν ένα υποστηρικτικό εργασιακό περιβάλλον.

Βαθμονόμηση

Οι κύριες διαστάσεις της κλίμακας περιλαμβάνουν τη συναισθηματική και οργανωτική υποστήριξη, την επαγγελματική καθοδήγηση και την παροχή ανατροφοδότησης. Οι διαστάσεις αυτές αξιολογούνται μέσω ερωτήσεων, οι οποίες βαθμολογούνται με τη χρήση μιας κλίμακας Likert (π.χ., από “1 = Διαφωνώ απόλυτα” έως “5 = Συμφωνώ απόλυτα”).

Βιβλιογραφία

Kahn, R. L., Wolfe, D. M., Quinn, R. P., Snoek, J. D., & Rosenthal, R. A. (1964). Organizational Stress: Studies in Role Conflict and Ambiguity. New York: Wiley.
House, J. S. (1981). Work Stress and Social Support. Reading, MA: Addison-Wesley.
Rhoades, L., & Eisenberger, R. (2002). Perceived organizational support: A review of the literature. Journal of Applied Psychology, 87(4), 698-714.
Eisenberger, R., Cummings, J., Armeli, S., & Lynch, P. (1997). Perceived organizational support, discretionary treatment, and job satisfaction. Journal of Applied Psychology, 82(5), 812-820.
Blau, P. M. (1964). Exchange and Power in Social Life. New York: Wiley.