Υποκειμενική Ικανοποίηση και Άγχος Εργασίας και Επαγγέλματος [SSSWO-30]
Ανάλυση
Η κλίμακα Υποκειμενικής Ικανοποίησης και Άγχους Εργασίας και Επαγγέλματος χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση των προσωπικών αντιλήψεων σχετικά με την ικανοποίηση και το άγχος που σχετίζεται με την εργασία και το επάγγελμα. Αυτή η κλίμακα βοηθά να κατανοηθούν οι συναισθηματικές και ψυχολογικές αντιδράσεις των ατόμων προς την εργασία τους και τα επαγγελματικά τους καθήκοντα.
Στόχος
Ο στόχος της κλίμακας είναι να αξιολογήσει την υποκειμενική ικανοποίηση και το άγχος που σχετίζονται με την εργασία και το επάγγελμα, παρέχοντας πληροφορίες για την ψυχολογική ευημερία του ατόμου στο επαγγελματικό του περιβάλλον. Αυτή η αξιολόγηση μπορεί να βοηθήσει τις οργανώσεις να αναγνωρίσουν τις περιοχές που χρειάζονται βελτίωση για την ελαχιστοποίηση του άγχους και την αύξηση της ικανοποίησης των υπαλλήλων.
Βαθμονόμηση
Η κλίμακα χρησιμοποιεί ερωτήσεις που συνήθως απαντώνται σε μια κλίμακα Likert (π.χ., από “1 = Διαφωνώ απόλυτα” έως “5 = Συμφωνώ απόλυτα”). Οι ερωτήσεις περιλαμβάνουν διαστάσεις, όπως την ικανοποίηση από την εργασία και το επαγγελματικό πεδίο, την αίσθηση άγχους και τις στρατηγικές διαχείρισης του άγχους.
Βιβλιογραφία
Judge, T. A., & Bono, J. E. (2001). Relationship of core self-evaluations traits—self-esteem, generalised self-efficacy, locus of control, and emotional stability—with job satisfaction and job performance: A meta-analysis. Journal of Applied Psychology, 86(1), 80-92.
Karasek, R. A. (1979). Job demands, job decision latitude, and mental strain: Implications for job redesign. Administrative Science Quarterly, 24(2), 285-308.
Cohen, S., & Syme, S. L. (1985). Social Support and Health. Orlando, FL: Academic Press.
Spector, P. E. (1997). Job Satisfaction: Application, Assessment, Cause, and Consequence. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
Lazarus, R. S., & Folkman, S. (1984). Stress, Appraisal, and Coping. New York: Springer.