Ερωτηματολόγιο Χαρακτηριστικών Λήψης Επαγγελματικών Αποφάσεων [CDMCQ-30]
Σύντομη Περιγραφή
Το ερωτηματολόγιο αυτό αποσκοπεί στην αξιολόγηση των παραγόντων που επηρεάζουν τη διαδικασία λήψης επαγγελματικών αποφάσεων. Εξετάζει διαστάσεις όπως η αυτοαξιολόγηση, η επιρροή εξωτερικών παραγόντων, οι στρατηγικές λήψης απόφασης και τα εμπόδια ή οι δυσκολίες που ενδέχεται να αντιμετωπίζει το άτομο.
Σκοπός
Στόχος είναι η κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι εσωτερικοί και εξωτερικοί παράγοντες επηρεάζουν τις επαγγελματικές επιλογές, ώστε να διευκολυνθεί η ανάπτυξη εξατομικευμένων συμβουλευτικών παρεμβάσεων και προγραμμάτων υποστήριξης.
Τρόπος Βαθμολόγησης
Οι συμμετέχοντες απαντούν σε δηλώσεις σχετικές με κάθε διάσταση χρησιμοποιώντας κλίμακα Likert πέντε βαθμίδων (1 = καθόλου, 5 = πάρα πολύ). Οι συνολικές βαθμολογίες ανά διάσταση υπολογίζονται από το άθροισμα των αντίστοιχων απαντήσεων, παρέχοντας ένα προφίλ δυνάμεων και αδυναμιών στη λήψη επαγγελματικών αποφάσεων.
Εγκυρότητα
Η εγκυρότητα περιεχομένου έχει διασφαλιστεί μέσω βιβλιογραφικής ανασκόπησης και συμβολής ειδικών στον τομέα της επαγγελματικής συμβουλευτικής. Η εννοιολογική εγκυρότητα μπορεί να επαληθευτεί με παραγοντική ανάλυση, ενώ η εγκυρότητα κριτηρίου μπορεί να ελεγχθεί μέσω συσχετίσεων με άλλες καθιερωμένες μετρήσεις λήψης αποφάσεων.
Αξιοπιστία
Η αξιοπιστία εσωτερικής συνέπειας υπολογίζεται με τον δείκτη Cronbach’s α για κάθε διάσταση. Η αξιοπιστία επαναληπτικής μέτρησης (test–retest) μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εκτίμηση της σταθερότητας των αποτελεσμάτων στον χρόνο.
Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων
Τα δεδομένα αναλύονται με περιγραφικά στατιστικά (μέσοι όροι, τυπικές αποκλίσεις) και με συσχετίσεις μεταξύ των διαστάσεων και άλλων μεταβλητών, όπως επαγγελματική ικανοποίηση ή επίπεδο αυτοαποτελεσματικότητας. Χρησιμοποιούνται για εξατομικευμένη ανατροφοδότηση, ερευνητικούς σκοπούς και σχεδιασμό εκπαιδευτικών και συμβουλευτικών προγραμμάτων.
Βιβλιογραφία
Gati, I., & Asher, I. (2001). The PIC model for career decision making: Prescreening, in-depth exploration, and choice. Journal of Counseling Psychology, 48(4), 510-511.
Lent, R. W., Brown, S. D., & Hackett, G. (1994). Toward a unifying social cognitive theory of career and academic interest, choice, and performance. Journal of Vocational Behavior, 45(1), 79-122.
Kleiman, T., & Gati, I. (2004). Challenges of internet-based assessment: Measuring career decision-making difficulties. Measurement and Evaluation in Counseling and Development, 37(1), 41-55.