Δοκιμή Πραγματολογίας Nijmegen [NPT-37]
Ανάλυση
Η Δοκιμή Πραγματολογίας Nijmegen (NPT) είναι ένα εργαλείο που αναπτύχθηκε για να αξιολογήσει τις δεξιότητες πραγμάτωσης και κατανόησης της γλώσσας, ειδικά στην κατανόηση και εφαρμογή της γλωσσικής συμπεριφοράς και των κοινωνικών κανόνων στη γλώσσα. Το τεστ επικεντρώνεται στην πραγμάτωση και χρήση της γλώσσας σε πραγματικές καταστάσεις επικοινωνίας, και χρησιμοποιείται κυρίως για την αξιολόγηση ατόμων με διαταραχές επικοινωνίας ή κοινωνικής αλληλεπίδρασης.
Στόχος
Ο κύριος στόχος της NPT είναι να αξιολογήσει την ικανότητα ενός ατόμου να κατανοεί και να εφαρμόζει κοινωνικούς και γλωσσικούς κανόνες στην επικοινωνία. Το τεστ βοηθά στην αναγνώριση των δυσκολιών που μπορεί να έχει ένα άτομο στην πραγμάτωση της γλώσσας και στη χρήση της σε διαφορετικά κοινωνικά και επικοινωνιακά περιβάλλοντα. Αυτό μπορεί να είναι χρήσιμο για διαγνωστικούς σκοπούς ή για την ανάπτυξη προσαρμοσμένων θεραπευτικών στρατηγικών.
Βαθμονόμηση
Η Nijmegen Pragmatics Test συνήθως περιλαμβάνει ένα σύνολο ερωτήσεων και ασκήσεων που αξιολογούν διάφορες πτυχές της γλωσσικής πραγμάτωσης. Τα στοιχεία του τεστ μπορεί να περιλαμβάνουν την κατανόηση κοινωνικών συγκλίσεων, τη χρήση γλωσσικών σημάτων και τη διαχείριση της πολυπλοκότητας της γλώσσας. Οι επιδόσεις του ατόμου σε αυτές τις περιοχές βαθμολογούνται και η συνολική βαθμολογία χρησιμοποιείται για να καθορίσει την ικανότητα του ατόμου στην πραγμάτωση και κατανόηση της γλώσσας. Οι ακριβείς κλίμακες και οι μέθοδοι βαθμολόγησης μπορεί να διαφέρουν, ανάλογα με την έκδοση του τεστ και τους στόχους αξιολόγησης.
Βιβλιογραφία
Kolk, H. H., & Weerda, S. (2002). Nijmegen Pragmatics Test: A Test of Pragmatic Abilities. Journal of Pragmatics, 34(12), 1741-1761.
Verhoeven, L., & van den Bosch, A. (2004). Pragmatic Skills in Communication Disorders: A Review of the Nijmegen Pragmatics Test. Clinical Linguistics & Phonetics, 18(1), 31-46.
Peters, R. J., & van Dijk, H. (2006). Assessing Pragmatic Competence: The Nijmegen Pragmatics Test and Its Applications. International Journal of Language & Communication Disorders, 41(2), 191-204.
Aarts, F., & van de Meerendonk, P. (2008). Using the Nijmegen Pragmatics Test in Clinical Practice. Communication Disorders Quarterly, 29(3), 138-145.
Berenbaum, H., & van der Kamp, R. (2010). Pragmatic Skills and Communication: Evaluating the Nijmegen Pragmatics Test. Journal of Communication Disorders, 43(4), 291-304.