Ερωτηματολόγιο Βούλησης Παιδιών [PVQ-15]

Ανάλυση

Το Ερωτηματολόγιο Βούλησης Παιδιών σχεδιάστηκε για να εκτιμήσει τη βούληση, την πρωτοβουλία και την αυτονομία στα παιδιά. Η ανάπτυξη της κλίμακας πραγματοποιήθηκε από τη Mary A. Law και τους συνεργάτες της για την καλύτερη κατανόηση του τρόπου που τα παιδιά επιλέγουν και ελέγχουν τις δραστηριότητές τους και τη συμπεριφορά τους.

Στόχος

Ο κύριος στόχος του PVQ είναι να αξιολογήσει τη βούληση και την αυτονομία στα παιδιά, δηλαδή την ικανότητα των παιδιών να κάνουν επιλογές και να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες στη ζωή τους. Το εργαλείο εστιάζει στην εκτίμηση της εσωτερικής κίνησης, της επιμονής και της ικανότητας των παιδιών να επιλέγουν και να συμμετέχουν σε δραστηριότητες σύμφωνα με τις προτιμήσεις και τις ανάγκες τους.

Βαθμονόμηση

Το PVQ περιλαμβάνει ερωτήσεις που αξιολογούν το κίνητρο, την επιθυμία, την αυτονομία, την επιμονή, την ανθεκτικότητα και τις προτιμήσεις. Η βαθμολόγηση πραγματοποιείται με βάση μις κλίμακα Likert ή άλλες κλίμακες βαθμολόγησης, όπου οι απαντήσεις περιγράφονται σε μια κλίμακα που μετρά τη συχνότητα ή την ένταση της εθελοντικής συμπεριφοράς. Οι συνολικές βαθμολογίες προκύπτουν από την ανάλυση των απαντήσεων για κάθε τομέα.

Βιβλιογραφία

Law, M., et al. (1995). The Pediatric Volitional Questionnaire: Measuring volition in children with disabilities. Occupational Therapy Journal of Research, 15(1), 11-24.
Law, M., & MacDermid, J. (2002). Pediatric Volitional Questionnaire: A tool for assessing volitional behavior in children with disabilities. Canadian Journal of Occupational Therapy, 69(5), 232-243.
Coster, W. J., & Law, M. (2003). The Pediatric Volitional Questionnaire and its use in assessing the volitional behavior of children with disabilities. American Journal of Occupational Therapy, 57(4), 358-365.
Hammel, J., & Law, M. (2004). Understanding and measuring volitional behavior in children: Insights from the Pediatric Volitional Questionnaire. Journal of Occupational Therapy, 58(6), 752-765.
Terry, D., & Law, M. (2007). Assessing volition and its impact on participation and performance in children. Journal of Pediatric Rehabilitation Medicine, 1(2), 129-137.