Ερωτηματολόγιο: Ανατροφοδότησης που Αντλούν οι Μαθητές από το Δάσκαλό τους (SPTFQ-15)

Σύντομη Περιγραφή

Το ερωτηματολόγιο αποτελείται από 15 ερωτήσεις που ομαδοποιούνται σε τρεις παράγοντες:
(α) η θετική ενίσχυση/ανατροφοδότηση,
(β) η υποστήριξη από τον δάσκαλο,
(γ) η ανατροφοδότηση που σχετίζεται με την πρόοδο του μαθητή.
Η συμπλήρωση γίνεται μέσω τεχνικών κουκλοθεάτρου και οι ερωτήσεις παρουσιάζονται σε μορφή όπου το παιδί απαντά με “ναι” ή “όχι”.

Σκοπός

Να καταγραφούν και να αξιολογηθούν τα χαρακτηριστικά της ανατροφοδότησης που λαμβάνουν οι μαθητές από τον δάσκαλό τους και πώς αυτά επηρεάζουν την αίσθηση της υποστήριξης μέσα στη σχολική τάξη.

Τρόπος Βαθμολόγησης

Κάθε παιδί απαντά με “ναι” ή “όχι” σε κάθε ερώτηση. Η θετική απάντηση βαθμολογείται με 1, η αρνητική με 0. Το άθροισμα των θετικών απαντήσεων αντιστοιχεί στο συνολικό βαθμό για κάθε υποκλίμακα.

Εγκυρότητα

Η ανάλυση παραγόντων έδειξε καλή εγκυρότητα εννοιολογικής κατασκευής, διαχωρίζοντας με σαφήνεια τις τρεις διαστάσεις της ανατροφοδότησης.

Αξιοπιστία

Η αξιοπιστία ελέγχθηκε με συντελεστή Cronbach’s α, που κυμάνθηκε από 0,85 έως 0,78 για τις τρεις επιμέρους διαστάσεις.

Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων

Το εργαλείο είναι κατάλληλο για ερευνητικούς και διαγνωστικούς σκοπούς στην προσχολική και πρωτοσχολική εκπαίδευση, επιτρέποντας τη συσχέτιση των τριών τύπων ανατροφοδότησης με την αντίληψη των παιδιών για τη σχολική υποστήριξη.

Βιβλιογραφία

Σωτηρίου, Α., & Ζαφειροπούλου, Μ. (2003). Αλλαγές στην έννοια του εαυτού των παιδιών κατά τη μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο. Ψυχολογία, 10(1), 96-118.