Ερωτηματολόγιο Στάσεις Μαθητών απέναντι στις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, τη Μηχανική και τα Μαθηματικά [STEM-44]

Περιγραφή Ερωτηματολογίου

Το παρόν ερωτηματολόγιο έχει σχεδιαστεί για να διερευνήσει τις στάσεις, τα ενδιαφέροντα και την αυτοαντίληψη των μαθητών σε σχέση με τα μαθήματα και τα επαγγέλματα που σχετίζονται με τις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, τη Μηχανική και τα Μαθηματικά (STEM). Βασίζεται στο επικυρωμένο ερωτηματολόγιο S-STEM (Student Attitudes toward STEM), το οποίο έχει αναπτυχθεί από το Friday Institute for Educational Innovation του Πανεπιστημίου North Carolina State.

Στόχος

Ο βασικός στόχος του ερωτηματολογίου είναι να αποτυπώσει τις στάσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών προς τα STEM πεδία, να αναδείξει το επίπεδο αυτοπεποίθησής τους σε σχέση με τα μαθήματα STEM και να προσφέρει δεδομένα που μπορούν να αξιοποιηθούν για τη βελτίωση των εκπαιδευτικών παρεμβάσεων και προγραμμάτων STEM.

Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων

Τα δεδομένα που θα προκύψουν από το ερωτηματολόγιο αναλύονται ποσοτικά με τη χρήση στατιστικών μεθόδων ώστε να εντοπιστούν γενικές τάσεις, συσχετίσεις και τυχόν μεταβολές στις στάσεις των μαθητών. Επιπλέον, μπορούν να γίνουν συγκρίσεις πριν και μετά από συγκεκριμένες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις. Τα δεδομένα είναι δυνατόν να αναλυθούν περαιτέρω κατά φύλο, ηλικία, τάξη ή άλλο σχετικό δημογραφικό χαρακτηριστικό, με σκοπό την εις βάθος κατανόηση των παραγόντων που επηρεάζουν τη στάση των μαθητών.

Χρήση Δεδομένων

Τα δεδομένα που θα συλλεχθούν θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για εκπαιδευτικούς και ερευνητικούς σκοπούς. Οι απαντήσεις θα είναι ανώνυμες και θα διασφαλίζεται πλήρως η εμπιστευτικότητα και προστασία των προσωπικών δεδομένων των συμμετεχόντων.

Βαθμονόμηση

Οι ερωτήσεις αξιολογούνται με βάση την κλίμακα Likert πέντε βαθμίδων ως εξής: 1 – Καθόλου Συμφωνώ, 2 – Λίγο Συμφωνώ, 3 – Ούτε Συμφωνώ ούτε Διαφωνώ, 4 – Συμφωνώ, 5 – Πλήρως Συμφωνώ.

Ενδεικτικές Ερωτήσεις

Μου αρέσει να μαθαίνω επιστήμες. Πιστεύω ότι μπορώ να τα καταφέρω καλά στο μάθημα των επιστημών. Τα μαθηματικά είναι από τα αγαπημένα μου μαθήματα. Είμαι ικανός/ή να λύσω μαθηματικά προβλήματα. Μου αρέσει να κατασκευάζω και να κατανοώ πώς λειτουργούν τα πράγματα. Ενδιαφέρομαι να μάθω περισσότερα για την τεχνολογία. Θα ήθελα να ασχοληθώ επαγγελματικά με τομείς που σχετίζονται με τα STEM. Μου αρέσει να σκέφτομαι πώς θα χρησιμοποιήσω τις επιστήμες στη μελλοντική μου εργασία.

Βιβλιογραφία

Unfried, A., Faber, M., Stanhope, D. S., & Wiebe, E. (2015). The development and validation of a measure of student attitudes toward science, technology, engineering, and math (STEM). Journal of Psychoeducational Assessment, 33(7), 622–639.
Friday Institute for Educational Innovation. (2012). Student Attitudes toward STEM Survey – Middle and High School Students. North Carolina State University. Διαθέσιμο από: https://www.fi.ncsu.edu/projects/student-stem-attitudes-survey