Κλίμακα Αντίληψης Αυτο-αποτελεσματικότητας Εκπαιδευτικών [TSES-24]

Ανάλυση και Στόχος Κλίμακας

Η Κλίμακα αυτό-αποτελεσματικότητας Εκπαιδευτικών (The Teacher’s Sense of Efficacy Scale [TSES-24]) κατασκευάστηκε από τους Tschannen Moran και Woolfolk-Hoy (2001) προκειμένου να αξιολογήσει το επίπεδο αυτό-αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών. Η συγκεκριμένη αξιολόγηση επιτυγχάνεται μέσω τριών βασικών αξόνων: της αποτελεσματικότητας των στρατηγικών διδασκαλίας, της αποτελεσματικότητας της διοίκησης του τμήματος και της αποτελεσματικότητας εμπλοκής των μαθητών.

Βαθμονόμηση Ερωτήσεων

Η TSES-24 αποτελείται από 24 ερωτήσεις και ερμηνεύει τρεις άξονες, τις στρατηγικές διδασκαλίας, τη διαχείριση της τάξης και την συμμετοχή των μαθητών. Οι συμμετέχοντες καλούνται να απαντήσουν στις ερωτήσεις μέσω μιας 9-βάθμια κλίμακα τύπου Likert, η οποία ξεκινάει από το 1 (καθόλου) και καταλήγει στο 9 (σε πολύ μεγάλο βαθμό).

Στατιστική Ανάλυση

Από την Στατιστική Ανάλυση εξάγεται μια συνολική βαθμολογία που προκύπτει ως το άθροισμα των βαθμών των ερωτήσεων. Όσο μεγαλύτερη είναι η βαθμολογία που σημειώνει ο συμμετέχων τόσο μεγαλύτερες είναι οι πεποιθήσεις του για την διδακτική του αποτελεσματικότητα.


Εγκυρότητα και Αξιοπιστία

Η Κλίμακα παρουσιάζει ικανοποιητική αξιοπιστία για τις παραπάνω υποκλίμακες.
Η εσωτερική συνέπεια και για τις τρεις υποκλίμακες είναι ιδαίτερα υψηλή, με τον δείκτη Cronbach’s a να κυμάινεται από 0.85 έως 0.92.

Βιβλιογραφία

Tschannen-Moran, M., & Hoy, A. W. (2001). Teacher efficacy: Capturing an elusive construct. Teaching and teacher education, 17(7), 783-805.
Για την ανάπτυξη και ανάλυση των δεδομένων έρευνας με βάση την παραπάνω κλίμακα, καθώς και για περαιτέρω πληροφορίες, επικοινωνήστε με την ομάδα της DatAnalysis!
Tags: Αυτο-αποτελεσματικότητα