Ερωτηματολόγιο Αυτοεκτίμησης Εφήβων [ASEQ-20]
Ανάλυση
Το Ερωτηματολόγιο Αυτοεκτίμησης Εφήβων σχεδιάστηκε για να αξιολογήσει την αυτοεκτίμηση των εφήβων. Η αυτοεκτίμηση αναφέρεται στην αίσθηση της αξίας και της αυτοαποδοχής που έχει ένα άτομο για τον εαυτό του. Η αυτοεκτίμηση κατά την εφηβεία είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς επηρεάζει την ψυχολογική υγεία, την κοινωνική αλληλεπίδραση και την ακαδημαϊκή επίδοση.
Στόχος
Ο κύριος στόχος του ASEQ είναι να παρέχει μια αξιόπιστη και έγκυρη μέτρηση του επιπέδου αυτοεκτίμησης των εφήβων. Τα δεδομένα που συλλέγονται μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατανόηση των παραγόντων που επηρεάζουν την αυτοεκτίμηση και για την ανάπτυξη παρεμβάσεων που στοχεύουν στη βελτίωση της αυτοεκτίμησης και της συνολικής ψυχολογικής ευημερίας.
Βαθμονόμηση
Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει δηλώσεις που βαθμολογούνται από τους εφήβους σε μια κλίμακα Likert 5 ή 7 βαθμίδων, από “διαφωνώ απόλυτα” έως “συμφωνώ απόλυτα”. Οι δηλώσεις καλύπτουν διάφορες πτυχές της αυτοεκτίμησης, κυρίως σε προσωπικά, κοινωνικά, ακαδημαϊκά και οικογενειακά πλαίσια.
Βιβλιογραφία
Rosenberg, M. (1965). Society and the adolescent self-image. Princeton University Press.
Harter, S. (1985). Manual for the self-perception profile for children. University of Denver.
Coopersmith, S. (1981). The antecedents of self-esteem. Consulting Psychologists Press.
Marsh, H. W., Parada, R. H., & Ayotte, V. (2004). A multidimensional perspective of relations between self-concept (self-description questionnaire II) and adolescent mental health (youth self-report). Psychological Assessment, 16(1), 27-41.
McClure, A. C., Tanski, S. E., Kingsbury, J., Gerrard, M., & Sargent, J. D. (2010). Characteristics associated with low self-esteem among US adolescents. Academic Pediatrics, 10(4), 238-244.