Σύντομη φόρμα Κλίμακας Αποτελεσματικότητας Δασκάλου [TESSF-10]

Ανάλυση

Η ανάλυση των αποτελεσμάτων του TESSF επιτρέπει την εκτίμηση της αυτοεκτίμησης των εκπαιδευτικών όσον αφορά την ικανότητά τους να επηρεάζουν τη μαθησιακή διαδικασία και να διαχειρίζονται την τάξη. Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει ερωτήσεις που σχετίζονται με την πεποίθηση των δασκάλων για την ικανότητά τους να αντιμετωπίσουν προκλήσεις στην τάξη και να βελτιώσουν τις επιδόσεις των μαθητών. Η ανάλυση των δεδομένων γίνεται συνήθως με τη χρήση στατιστικών τεχνικών όπως η ανάλυση παραγόντων και η ανάλυση της εσωτερικής συνοχής για την επιβεβαίωση της εγκυρότητας και της αξιοπιστίας των αποτελεσμάτων.

Στόχος

Ο κύριος στόχος του TESSF είναι να προσφέρει ένα εργαλείο που θα βοηθήσει στην κατανόηση της αυτοεκτίμησης των δασκάλων σχετικά με την αποτελεσματικότητά τους στην εκπαίδευση. Μέσω των αποτελεσμάτων του, οι σχολικές διοικήσεις και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εντοπίσουν περιοχές όπου μπορεί να χρειάζονται επαγγελματική ανάπτυξη ή υποστήριξη, καθώς και να βελτιώσουν στρατηγικές διδασκαλίας για να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα τους.

Βαθμονόμηση

Η βαθμονόμηση του TESSF περιλαμβάνει τη χρήση κλίμακας Likert για την αξιολόγηση των απαντήσεων των συμμετεχόντων. Συνήθως, οι απαντήσεις κωδικοποιούνται σε κλίμακα 1-5 (όπου 1 = «πολύ διαφωνώ» και 5 = «πολύ συμφωνώ»), και τα αποτελέσματα συνοψίζονται για να δώσουν μια μέση τιμή που αντιπροσωπεύει την αυτοεκτίμηση του κάθε δασκάλου. Οι υψηλότερες βαθμολογίες υποδεικνύουν υψηλότερη αυτοεκτίμηση της αποτελεσματικότητας, ενώ οι χαμηλότερες βαθμολογίες μπορούν να εντοπίσουν περιοχές που απαιτούν περαιτέρω υποστήριξη ή ανάπτυξη.

Βιβλιογραφία

Hoy‚ W. K.‚ & Woolfolk‚ A. E. (1990). Organizational socialization of student teachers. American Educational Research Journal‚ 27‚ 279-300.

Hoy‚ W.K. & Woolfolk‚ A.E. (1993). Teachers’ sense of efficacy and the organizational health of schoolsThe Elementary School Journal 93‚ 356-372.