Η Κλίμακα Ακαδημαϊκής Ανθεκτικότητας: ένα νέο πολυδιάστατο δομικό μέτρο [ARS-30]
Περιγραφή Κλίμακας
Η Κλίμακα Ακαδημαϊκής Ανθεκτικότητας (ARS 30) είναι ένα εργαλείο που σχεδιάστηκε για να μετρά την πολυδιάστατη φύση της ακαδημαϊκής ανθεκτικότητας των μαθητών. Η κλίμακα εξετάζει διάφορες διαστάσεις της ανθεκτικότητας, όπως η ικανότητα των μαθητών να ανακάμπτουν από τις δυσκολίες, η ικανότητα τους να προσαρμόζονται σε δύσκολες καταστάσεις, και η διαχείριση του άγχους και των προκλήσεων που σχετίζονται με την ακαδημαϊκή ζωή. Το εργαλείο περιλαμβάνει ερωτήσεις που αξιολογούν τις στρατηγικές αντιμετώπισης, την αυτοεκτίμηση, τη θετική προοπτική και τις προσωπικές δεξιότητες ανθεκτικότητας.
Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων
Η ανάλυση των δεδομένων από την Κλίμακα Ακαδημαϊκής Ανθεκτικότητας (ARS 30) περιλαμβάνει:
Ανάλυση Παραγόντων: Χρησιμοποιείται για την επιβεβαίωση της δομής της κλίμακας και την επιβεβαίωση των βασικών διαστάσεων της ακαδημαϊκής ανθεκτικότητας.
Ανάλυση Συσχέτισης: Εξετάζει τις σχέσεις μεταξύ των διαστάσεων της ανθεκτικότητας και άλλων μεταβλητών, όπως η ακαδημαϊκή επίδοση και οι επίπεδα άγχους.
Αξιολόγηση Αξιοπιστίας και Εγκυρότητας: Αξιολογούνται η εσωτερική συνέπεια της κλίμακας (π.χ., με χρήση του συντελεστή αλφα Κρονμπάχ) και η εγκυρότητα (π.χ., εγκυρότητα κριτηρίων) για την επιβεβαίωση της ακρίβειας της μέτρησης.
Τα δεδομένα μπορούν επίσης να αναλυθούν με ποιοτικές μεθόδους, όπως συνεντεύξεις και ανάλυση περιεχομένου, για να κατανοηθούν καλύτερα οι στρατηγικές και οι παράγοντες που συμβάλλουν στην ακαδημαϊκή ανθεκτικότητα.
Στόχος
Ο στόχος της Κλίμακας Ακαδημαϊκής Ανθεκτικότητας (ARS 30) είναι να μετρήσει τις πολυδιάστατες πτυχές της ανθεκτικότητας των μαθητών σε ακαδημαϊκό πλαίσιο. Η κλίμακα αποσκοπεί στη διερεύνηση των στρατηγικών που χρησιμοποιούν οι μαθητές για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην ακαδημαϊκή τους πορεία. Μέσω αυτής της μέτρησης, οι ερευνητές και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα πώς οι μαθητές διαχειρίζονται τις προκλήσεις και να αναπτύξουν στρατηγικές για την ενίσχυση της ακαδημαϊκής ανθεκτικότητας και ευημερίας.
Βαθμονόμηση
Η βαθμονόμηση της Κλίμακας Ακαδημαϊκής Ανθεκτικότητας (ARS 30) γίνεται με τη χρήση ερωτήσεων που αξιολογούνται με κλίμακες Likert. Οι μαθητές βαθμολογούν την ένταση με την οποία συμφωνούν ή διαφωνούν με δηλώσεις σχετικές με την ακαδημαϊκή ανθεκτικότητα. Οι βαθμολογίες αναλύονται για να εντοπιστούν οι βασικές διαστάσεις της ανθεκτικότητας και να προσδιοριστούν περιοχές που χρειάζονται ενίσχυση.
Βιβλιογραφία
Martin, A. J., & Marsh, H. W. (2006). Academic resilience and its psychological and educational correlates: A construct validity approach. Psychology in the Schools, 43(3), 267-281.
Masten, A. S. (2001). Community programs for children and adolescents: Pathways to resilience and positive development. In Handbook of Resilience in Children (pp. 245-265). Springer.
Reyes, O., & Stella, T. (2016). Resilience in students: A review of the literature. Journal of Educational Research and Practice, 6(1), 44-56.
Connor, K. M., & Davidson, J. R. T. (2003). Development of a new resilience scale: The Connor-Davidson Resilience Scale (CD-RISC). Depression and Anxiety, 18(2), 76-82.
Cicchetti, D., & Rogosch, F. A. (2002). A developmental psychopathology perspective on adolescence. In Handbook of Adolescent Psychology (pp. 555-582). Wiley.