Κλίμακα προσκόλλησης ενηλίκων- Αναθεωρημένη [AAS-R-36]

Περιγραφή

Η Κλίμακα Ενηλίκων Προσκόλλησης – Αναθεωρημένη (Adult Attachment Scale – Revised, AAS-R) είναι ένα ψυχομετρικό εργαλείο που αναπτύχθηκε για την αξιολόγηση των μοτίβων προσκόλλησης σε ενήλικες. Η αναθεωρημένη έκδοση της κλίμακας παρέχει βελτιωμένη αξιοπιστία και εγκυρότητα σε σύγκριση με την αρχική έκδοση και εξετάζει τις διαπροσωπικές σχέσεις των ενηλίκων με μεγαλύτερη ακρίβεια και βάθος.

Στόχος

Ο στόχος της AAS-R είναι να μετρήσει τους τύπους προσκόλλησης που εμφανίζουν οι ενήλικες στις ρομαντικές σχέσεις και άλλες σημαντικές διαπροσωπικές σχέσεις. Αυτή η μέτρηση μπορεί να βοηθήσει στην κατανόηση των συναισθηματικών και συμπεριφορικών μοτίβων που επηρεάζουν την ποιότητα των σχέσεων και την ψυχική ευεξία. Τα αποτελέσματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από ψυχολόγους, συμβούλους και ερευνητές για την ανάπτυξη παρεμβάσεων που προωθούν την υγιή διαπροσωπική προσκόλληση.

Ανάλυση

Η AAS-R περιλαμβάνει μια σειρά από δηλώσεις που αξιολογούν τρεις κύριες διαστάσεις προσκόλλησης:
Ασφαλής Προσκόλληση: Άτομα που αισθάνονται άνετα με την εγγύτητα και την εξάρτηση από τους άλλους.
Αγχώδης-Αμφιθυμική Προσκόλληση: Άτομα που ανησυχούν για την απόρριψη και την εγκατάλειψη από τους άλλους.
Αποφευκτική Προσκόλληση: Άτομα που αποφεύγουν την εγγύτητα και την εξάρτηση από τους άλλους.
Οι συμμετέχοντες καλούνται να απαντήσουν σε δηλώσεις χρησιμοποιώντας μια κλίμακα Likert (π.χ. από 1 = Διαφωνώ έντονα έως 5 = Συμφωνώ έντονα).
Η ανάλυση των αποτελεσμάτων περιλαμβάνει:
Υπολογισμός Σκορ: Οι απαντήσεις αθροίζονται για κάθε διάσταση προσκόλλησης για να υπολογιστούν τα συνολικά σκορ.
Ερμηνεία Σκορ: Τα σκορ συγκρίνονται με κανονιστικά δεδομένα για να καθοριστεί το προφίλ προσκόλλησης του ατόμου. Υψηλότερα σκορ σε συγκεκριμένες διαστάσεις υποδηλώνουν ισχυρότερες τάσεις προς τον αντίστοιχο τύπο προσκόλλησης.
Στατιστική Ανάλυση: Περαιτέρω ανάλυση μπορεί να πραγματοποιηθεί για να διερευνηθούν οι σχέσεις μεταξύ των τύπων προσκόλλησης και άλλων παραγόντων, όπως η ποιότητα των σχέσεων, η ψυχική υγεία, η αυτοεκτίμηση και η διαχείριση του άγχους.

Βαθμονόμηση

Η βαθμονόμηση της AAS-R πραγματοποιείται μέσω μελετών σε μεγάλα και διαφοροποιημένα δείγματα ενηλίκων για να καθοριστούν τα κανονιστικά δεδομένα και να εξασφαλιστεί η αξιοπιστία και η εγκυρότητα του εργαλείου. Οι βαθμολογίες τυποποιούνται ώστε να επιτρέπουν την αξιόπιστη σύγκριση των αποτελεσμάτων μεταξύ διαφορετικών πληθυσμών και υποομάδων.

Βιβλιογραφία

Collins, N. L., & Read, S. J. (1990). “Adult attachment, working models, and relationship quality in dating couples.” Journal of Personality and Social Psychology, 58(4), 644-663.
Hazan, C., & Shaver, P. (1987). “Romantic love conceptualized as an attachment process.” Journal of Personality and Social Psychology, 52(3), 511-524.
Brennan, K. A., Clark, C. L., & Shaver, P. R. (1998). “Self-report measurement of adult attachment: An integrative overview.” In J. A. Simpson & W. S. Rholes (Eds.), Attachment theory and close relationships (pp. 46-76). Guilford Press.
Bartholomew, K., & Horowitz, L. M. (1991). “Attachment styles among young adults: A test of a four-category model.” Journal of Personality and Social Psychology, 61(2), 226-244.
Fraley, R. C., Waller, N. G., & Brennan, K. A. (2000). “An item response theory analysis of self-report measures of adult attachment.” Journal of Personality and Social Psychology, 78(2), 350-365.