Ερωτηματολόγιο Ελληνικών Προλήψεων [GPQ-42]

Σκοπός

Σκοπός του ερωτηματολογίου Ελληνικών Προλήψεων [ΕΕΠ-42] είναι να υπολογίσει και να εκτιμήσει τον βαθμό στον οποίο ένα άτομο πιστεύει στις προλήψεις.

Ανάλυση Ερωτηματολογίου

Το ερωτηματολόγιο Ελληνικών Προλήψεων [ΕΕΠ-40] κατασκευάστηκε από την Λιαμάκη και αποτελείται από 40 ερωτήσεις εκ των οποίων οι 4 σχετίζονται με δημογραφικά στοιχεία των ερωτηθέντων. Οι ακόλουθες ερωτήσεις «επικεντρώνονται» στη διερεύνηση του τρόπου της στάσης και της συμπεριφοράς των συμμετεχόντων στην έρευνα, σε σχέση με 6 βασικές συνιστώσες. Όπως είναι οι προλήψεις, ο παρορμητισμός, το «ποντάρισμα» σε τυχερά παιχνίδια, η «εμπλοκή» σε χρηματιστηριακές δραστηριότητες, όπως και η μεταβίβαση e-mail που έχουν ως περιεχόμενο ζητήματα τα οποία σχετίζονται με τις φοβίες, καθώς και τα γούρια.

Βαθμονόμηση

Η βαθμολόγηση του Ερωτηματολογίου Ελληνικών Προλήψεων [ΕΕΠ-40] γίνεται ως εξής : οι ερωτηθέντες καλούνται να απαντήσουν σε 40 ερωτήσεις. οι προλήψεις εξετάζονται μέσα από́ 12 ερωτήσεις (εφτά́ εκ των οποίων είναι της κλίμακας Likert), η παρόρμηση μέσα από́ 4 ερωτήσεις (όλες της κλίμακας Likert), στην εξέταση της μεταβλητής Τζογάρισμα- Τυχερά́ παιχνίδια αφιερώνονται 7 ερωτήσεις (όλες της κλίμακας Likert), στη μεταβλητή́ Ενασχόληση με το χρηματιστήριο συνδέονται 3 ερωτήσεις (κλίμακας Likert) και άλλες 2 ερωτήσεις της κλίμακας Likert, με σκοπό́ να διερευνηθεί́ η σχέση των ερωτηθέντων με την Προώθηση e-email που σχετίζονται με φοβίες. Τέλος χρησιμοποιήσαμε 3 ερωτήσεις της κλίμακας Likert που εξετάζουν το ρόλο των Φυλαχτών στη ζωή́ του υπό́ εξέταση δείγματος μας. Η εφταβάθμια Κλίμακα Likert που χρησιμοποιήθηκε λαμβάνει τιμές από το 1 έως το 7, με την τιμή 1 να συνδέεται με το «Διαφωνώ Απολύτως» και την τιμή 7 να συνδέεται με το « Συμφωνώ Απολύτως», καθώς επίσης συμπεριλάμβανε και 8 ερωτήματα «κλειστού τύπου», τόσο διχοτομικής , όσο και πολλαπλής επιλογής.

Εγκυρότητα και Αξιοπιστία

Αναφορικά με την εγκυρότητα και την αξιοπιστία του Ερωτηματολογίου Ελληνικών Προλήψεων-42 δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής επαρκή στοιχεία τα οποία να είναι σε πλήρη διάθεση για αξιοποίηση και τα οποία να έχουν πρόσβαση.

Βιβλιογραφία

Τσιμπούρη, Ά. (2018). Ο ρόλος των μη ορθολογικών αντιλήψεων στη συμπεριφορά των καταναλωτών (Master’s thesis, Πανεπιστήμιο Πειραιώς).