Μέθοδος (Μοντέλο) Αναπαιδαγώγησης (Επανεκπαίδευσης) Παιδιών με Υπόνοιες Δυσλεξικής Συμπεριφοράς κατά την Προσχολική Ηλικία [MRCSDBPA-20]

Περιγραφή Ερωτηματολογίου

Το μοντέλο περιλαμβάνει τέσσερις τομείς ασκήσεων: ψυχοκινητικότητα – πλευρικότητα, φωνολογία, προ-ανάγνωση και προ-γραφή. Κάθε τομέας αποτελείται από 20 ασκήσεις, οι οποίες είναι διαβαθμισμένες ως προς τον βαθμό δυσκολίας τους και στοχεύουν στην καταγραφή και ανάλυση πιθανών δυσκολιών που σχετίζονται με δυσλεξική συμπεριφορά κατά την προσχολική ηλικία.

Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων

Τα δεδομένα που προκύπτουν από την εφαρμογή των ασκήσεων στους τέσσερις τομείς χρησιμοποιούνται για την ανίχνευση πρώιμων ενδείξεων δυσλεξικής συμπεριφοράς. Επιπλέον, συμβάλλουν στην οργάνωση και εφαρμογή εξατομικευμένων ή ομαδικών παρεμβάσεων επανεκπαίδευσης, καθώς και στην παρακολούθηση της πορείας και της προόδου των παιδιών στο χρόνο.

Στόχος

Σκοπός του μοντέλου είναι η πρώιμη επανεκπαίδευση παιδιών με υπόνοιες δυσλεξικής συμπεριφοράς κατά την προσχολική ηλικία, ώστε να υποστηριχθούν γνωστικά και μαθησιακά και να ενισχυθεί η ομαλή μετάβασή τους στο δημοτικό σχολείο.

Βαθμονόμηση

Κάθε άσκηση βαθμολογείται ξεχωριστά και ανάλογα με τον τομέα στον οποίο ανήκει. Η βαθμολόγηση μπορεί να βασίζεται είτε σε απλή καταγραφή επιτυχίας ή αποτυχίας είτε σε διαβαθμισμένη αξιολόγηση της απόδοσης του παιδιού, με στόχο τη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης εικόνας των μαθησιακών του αναγκών.

Βιβλιογραφία

Λ. Σταύρου και Α. Αναγνωστοπούλου, Μέθοδος (Μοντέλο) Αναπαιδαγώγησης (Επανεκπαίδευσης) Παιδιών με Υπόνοιες Δυσλεξικής Συμπεριφοράς κατά την Προσχολική Ηλικία, σελ. 879.