Δοκιμασία Λεξιλογίου με Εικόνες Peabody [PPVT-204]
Ανάλυση
Η Δοκιμασία Λεξιλογίου με Εικόνες Peabody-III είναι ένα εργαλείο αξιολόγησης που χρησιμοποιείται για τη μέτρηση του λεξιλογίου και της κατανόησης της γλώσσας μέσω εικόνων. Είναι σχεδιασμένο για να αξιολογεί το λεξιλόγιο ενός ατόμου σε διάφορες ηλικιακές ομάδες, από παιδιά μέχρι ενήλικες.
Στόχος
Ο κύριος στόχος της PPVT-III είναι να αξιολογήσει την ικανότητα κατανόησης και αναγνώρισης λέξεων, χωρίς να απαιτείται η προφορική ή γραπτή παραγωγή από τον εξεταζόμενο. Αυτή η δοκιμασία χρησιμοποιείται ευρέως για τη μέτρηση της γλωσσικής ανάπτυξης, της γλωσσικής ικανότητας και της γνωστικής λειτουργίας, καθώς και για την ανίχνευση γλωσσικών δυσκολιών και καθυστερήσεων.
Βαθμονόμηση
Η PPVT-III περιλαμβάνει ένα σύνολο εικόνων που αντιπροσωπεύουν διάφορες λέξεις. Ο εξεταζόμενος πρέπει να επιλέξει ποια εικόνα ταιριάζει καλύτερα με την προφορική λέξη που ακούει από τον εξεταστή. Η βαθμολόγηση πραγματοποιείται με την καταγραφή του αριθμού σωστών απαντήσεων. Το σκορ του εξεταζόμενου συγκρίνεται με τα κανονικά επίπεδα για την αντίστοιχη ηλικιακή ομάδα για να προσδιοριστεί η γλωσσική ικανότητα και ανάπτυξη.
Βιβλιογραφία
Dunn, L. M., & Dunn, D. M. (1997). Peabody Picture Vocabulary Test-III. American Guidance Service.
Dunn, L. M., & Dunn, D. M. (2007). Peabody Picture Vocabulary Test-III (3rd ed.). Pearson.
Kaplan, E., Fein, D., Kramer, J., & Delis, D. (2001). Wechsler Memory Scale – III. The Psychological Corporation.
McCallum, R. S., & Palmer, R. (1994). Peabody Picture Vocabulary Test-III: Psychometric review. Educational and Psychological Measurement, 54(1), 156-160.
Stedman, J., & Roid, G. H. (1994). The Peabody Picture Vocabulary Test: A review of the psychometric data. Journal of Clinical Child Psychology, 23(2), 228-234.