Κλίμακα Συναισθηματικής Νοημοσύνης Schutte [SSEIT-33]

Περιγραφή Ερωτηματολογίου

Το ερωτηματολόγιο Schutte Emotional Intelligence Scale (SEIS) δημιουργήθηκε από τους Schutte, Malouff, Hall, Haggerty, Cooper, Golden και Dornheim (1998) και αναθεωρήθηκε από τους Schutte, Malouff και Bhullar (2009). Αποτελείται από τριάντα τρεις δηλώσεις αυτοαναφοράς στις οποίες οι συμμετέχοντες απαντούν σε κλίμακα Likert πέντε βαθμίδων (1 = Διαφωνώ απόλυτα έως 5 = Συμφωνώ απόλυτα). Το ερωτηματολόγιο μετρά διαστάσεις της συναισθηματικής νοημοσύνης, όπως η αντίληψη και κατανόηση συναισθημάτων, η διαχείριση και ρύθμιση τους και η χρήση των συναισθημάτων για την επίτευξη στόχων.

Ανάλυση και Χρήση Δεδομένων

Οι απαντήσεις βαθμολογούνται αθροιστικά και το συνολικό σκορ κυμαίνεται από 33 έως 165, με υψηλότερη βαθμολογία να υποδηλώνει υψηλότερη συναισθηματική νοημοσύνη. Επιπλέον, είναι δυνατή η ανάλυση επιμέρους διαστάσεων, ανάλογα με το θεωρητικό μοντέλο που υιοθετείται, όπως η αντίληψη συναισθημάτων, η διαχείριση και η χρήση τους. Το ερωτηματολόγιο έχει ευρεία χρήση στην έρευνα για τη μελέτη της σχέσης της συναισθηματικής νοημοσύνης με την ψυχολογική ευημερία, την ακαδημαϊκή ή επαγγελματική επίδοση και τις διαπροσωπικές σχέσεις.

Στόχος

Στόχος του SEIS είναι η μέτρηση της συναισθηματικής νοημοσύνης ως χαρακτηριστικού προσωπικότητας, παρέχοντας τη δυνατότητα στους ερευνητές να αξιολογήσουν την ικανότητα κατανόησης και αναγνώρισης συναισθημάτων, την ικανότητα ρύθμισης και ελέγχου τους, καθώς και τη χρήση των συναισθημάτων για θετική σκέψη, επίλυση προβλημάτων και ανάπτυξη κοινωνικών αλληλεπιδράσεων.

Βαθμονόμηση

Η αρχική επικύρωση της κλίμακας έγινε σε πληθυσμούς φοιτητών και στη συνέχεια επεκτάθηκε σε πιο ποικίλα δείγματα. Έχει παρουσιάσει υψηλή εσωτερική συνοχή με Cronbach’s α περίπου 0.87 και ικανοποιητική επαναληπτική αξιοπιστία. Το ερωτηματολόγιο έχει μεταφραστεί και χρησιμοποιηθεί σε πολλές χώρες, παρουσιάζοντας σταθερές ενδείξεις εγκυρότητας κατασκευής και συσχετίσεις με άλλα μέτρα προσωπικότητας και ευεξίας.

Βιβλιογραφία

Schutte, N. S., Malouff, J. M., Hall, L. E., Haggerty, D. J., Cooper, J. T., Golden, C. J., & Dornheim, L. (1998). Development and validation of a measure of emotional intelligence. Personality and Individual Differences, 25(2), 167–177.
Schutte, N. S., Malouff, J. M., & Bhullar, N. (2009). The Assessing Emotions Scale. In C. Stough, D. H. Saklofske, & J. D. A. Parker (Eds.), Assessing Emotional Intelligence: Theory, Research, and Applications (pp. 119–134). Springer.