Σχολική Κλίμακα Ακαδημαϊκής Αισιοδοξίας [SAOS-30]
Ανάλυση
Η ανάλυση των αποτελεσμάτων του SAOS επικεντρώνεται στην κατανόηση του βαθμού ακαδημαϊκής αισιοδοξίας που υπάρχει σε ένα σχολικό περιβάλλον. Το εργαλείο βοηθά στη διάκριση μεταξύ σχολείων που παρουσιάζουν υψηλά επίπεδα ακαδημαϊκής αισιοδοξίας και εκείνων που παρουσιάζουν χαμηλότερα. Με την ανάλυση των δεδομένων, είναι δυνατόν να εντοπιστούν οι παράγοντες που επηρεάζουν την ακαδημαϊκή αισιοδοξία και να γίνουν συστάσεις για τη βελτίωση της ακαδημαϊκής κλιματικής κατάστασης και της σχολικής κουλτούρας.
Στόχος
Ο κύριος στόχος του SAOS είναι να αξιολογήσει και να ενισχύσει την ακαδημαϊκή αισιοδοξία στο σχολικό περιβάλλον. Η ακαδημαϊκή αισιοδοξία σχετίζεται με την πεποίθηση ότι το σχολείο μπορεί να επιτύχει ακαδημαϊκούς στόχους, ανεξαρτήτως των προκλήσεων που αντιμετωπίζει. Με τη χρήση του SAOS, οι υπεύθυνοι εκπαίδευσης μπορούν να αναγνωρίσουν περιοχές που χρειάζονται βελτίωση, να αναπτύξουν στρατηγικές υποστήριξης και να προάγουν ένα θετικό κλίμα που ενθαρρύνει την ακαδημαϊκή επιτυχία των μαθητών.
Βαθμονόμηση
Η βαθμονόμηση του SAOS περιλαμβάνει την καταγραφή των απαντήσεων σε ερωτήσεις που σχετίζονται με την ακαδημαϊκή αισιοδοξία και τη μετατροπή τους σε ποσοτικά αποτελέσματα. Κάθε ερώτηση έχει μια κλίμακα απάντησης, συνήθως σε κλίμακα Likert, που κυμαίνεται από “Συμφωνώ απόλυτα” έως “Διαφωνώ απόλυτα”. Τα αποτελέσματα συγκεντρώνονται και αναλύονται για να καθοριστεί το επίπεδο ακαδημαϊκής αισιοδοξίας για το σχολείο ή το σύνολο των σχολείων που συμμετέχουν στη μελέτη. Η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων επιτρέπει τη σύγκριση μεταξύ διαφορετικών σχολείων ή περιοχών και την παρακολούθηση της εξέλιξης της ακαδημαϊκής αισιοδοξίας με την πάροδο του χρόνου.
Βιβλιογραφία
Hoy‚ W. K.‚ Tarter‚ C. J.‚ & Woolfolk Hoy‚ A. (2006). Academic optimism of schools: A force for student achievement. American Educational Research Journal‚ 43(3) 425-446.
McGuigan‚ L. & Hoy‚ W. K. (2006). Principal Leadership: Creating a Culture of Academic Optimism to Improve Achievement for All Students. Leadership and Policy in Schools‚ 5‚ 203-229.
Smith‚ P. A. & Hoy‚ W. K. (2007). Academic optimism and student achievement in urban elementary schools. Journal of Educational Administration‚ 45‚ 556-568.